Opa - Reisverslag uit Bibbona, Italië van Toscaneavontuur - WaarBenJij.nu Opa - Reisverslag uit Bibbona, Italië van Toscaneavontuur - WaarBenJij.nu

Opa

Door: Yvonne en Robert

Blijf op de hoogte en volg

11 Augustus 2013 | Italië, Bibbona

Deze week begon heel leuk, we kregen een familie uit Brabant, met opa, 3 kin deren, door alle spullen die mee moesten reed opa ook in zijn eigen auto mee, maar op de camping moest opa ook de volle mep betalen voor de slagboom pas en de 2e auto, daar was hij het niet mee eens, de hele week hoorde ik hem vertellen, gossie dat kostte me 71 euro waar ik niet op gerekend heb,Aan het eind van de vakantie vragen wij hoe alles geweest was. Hij zal niet gauw meer naar Italie gaan want al die spittzaas (pizza's} en al dat spaggettie en pasta's moet hij niet meer, nee,Hollandse kost, een bal gehakt dat wilde hij. dit was niet zijn land. Maar hij bedankte voor alle goede zorgen en vond ons aardig, nou dat was weer mooi meegenomen.Vandaag op zondag onze vrije dag gehad, is nl beter dan op maandag, we hebben 2 mooie oude stadjes bezocht. Volterra en San Gimignano, prachtig bewaard gebleven uit de middeleeuwen, als je de vele toeristen wegdacht zag je de ridders en edelvrouwen rondlopen, het was ook niet zo gek, dat in de vele winkeltjes schilden en zwaarden werden verkocht,En tot mijn grote verrassing kwam ik een oud collega tegen van Kern kinderopvang,we waren beide zeer verrast en hebben een tijdje met elkaar gesproken. Wat is de wereld dan klein he. Vanavond hadden we beide zo'n trek in zuurkool en ja we vonden een blik wijn zuurkool, jeetje wat ruikt dat lekker in de tent en daarbij een pot appelmoes, dat was smullen.We hebben zelfs nog een maaltje over voor moeders makkelijke dag.Voor de drukke wissel dag. We hebben het enorm naar de zin, en vanavond met de kleinkinderen gechat, heerlijk om weer even contact te hebben, met onze dierbaren.Wij zitten hier op ons straatje met 5 organisaties bij elkaar, in totaal met 8 personen,1 uit Schotland, 1 uit Zwitserland,1 uit Roemenie en 5 uit Nederland nou dat is een kleine gemeenschap op zich van mensen, waar ook het nodige gebeurd onder elkaar, en waar wij dan proberen, de balans en goede harmonie onder elkaar te houden en bewaren en soms flink in gesprek gaan.Ik moet dan denken aan de woorden die onze lieve vriendin Henny ons meegaf,als liefde een gezicht krijgt verschijnt God op de plek waar je bent. Nou zo zijn we ook onderling met de andere couriers aan het werk.Het is boeiend en uitdagend, lieve allemaal tot de volgende keer. Liefs van ons Yvonne en Robert.

  • 11 Augustus 2013 - 22:40

    Jopie En Hans.:

    Wij genieten nog steeds van jullie belevenissen,en zien alles voor ons wat jullie meemaken.
    En naar je uitspraak van Henny is het net of jullie vanochtend naar de dienst zijn geweest.
    De Herder was weer terug en weer een heerlijke dienst gehad.zomaar even wat belevenissen
    Uit de gemeenschap Fam. Wanders waren 50 jaar getrouwd zr Gort en zr Luyken hebben allebei hun armgebroken ik weet niet wat ze in Buytenhage doen met de oudjes wij houden het maar op dat ze niet zo stevig op hun benen staan. Zr v.d.Zwan is geopereerd aan de blindedarm. Br Swint komt al geregeld in de dienst en wordt steeds een beetje sterker.Zo ik hoop dat jullie weer een beetje bij gepraat zijn.ik weet niet of jullie het leuk vinden anders zeg het maar. Groetjes uit een gezellig Zoetermeer.

  • 11 Augustus 2013 - 22:54

    Jopie:

    Ik kom er nu achter dat dit openbaar is was niet mijn bedoeling.

  • 12 Augustus 2013 - 11:05

    Netty:

    Hallo leuk om weer iets te lezen van jullie!
    Heerlijk dat jullie het naar je zin hebt.
    En je word nog op de hoogte gehouden wat er in de Gemeenschap Zoetemeer gebeurd!!!!
    Wens jullie nog veel werk plezier!
    groetjes van ons

  • 12 Augustus 2013 - 17:19

    Karin:

    Ik had aardig wat te lezen.....Ik liep een beetje achter door mijn extra reisje met Yvette. Wat veel beleven jullie daar, leuk hoor! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. De Denen in Denemarken zijn in elk geval een stuk vriendelijker dan jullie Deen op de camping, haha!
    Veel succes en plezier weer met elkaar! liefs Karin

  • 13 Augustus 2013 - 10:08

    Yvonne Vieveen-Pauw:

    mooie foto's Yvonne en Rob... Italië lijkt wel een groot openlucht museum, we genieten van jullie reisverslagen groetjes van ons 2tjes

  • 13 Augustus 2013 - 21:18

    Mieke:

    Lieve Rob en Yvonne,

    Wat een leuke berichten!
    Door onze vakantie,die vrijwel internet-loos was, heb ik vanavond enige weken "bijgelezen".
    Lekker dat jullie het naar de zin hebben! Zo te lezen soms flink aanpoten maar daardoor ook een voldaan gevoel.
    Gelukkig dat,na de eerste vrije dag, de andere vrije dagen genieten waren.
    Zelf hebben we ook een fantastische vakantie gehad.Met een camper door Canada, Vancouver en de Rockies: van strand tot en met gletsjer, sneeuw, beren, elke, schitterende meren, uitzichten en gelukkig geen slangen!
    Voor ons zit her er weer op maar voor jullie heel veel succes en plezier verder!

    groetjes, Mieke

  • 16 Augustus 2013 - 00:02

    Henny:

    Hoi Kanjers,

    Zolas je al gemerkt zal hebben zit mijn week als vrijwill.er weer op. Zwaar maar wel met een goed gevoel.
    Ik geniet steeds weer van jullie verhalen.
    Doe voorzichtig en tot lees, groetjes Henny xxx


  • 16 Augustus 2013 - 11:40

    Deborah:

    Lieve Yvonne en Robert,

    Het blijft leuk om jullie belevenissen te delen op deze manier; vooral doorgaan dus ;-)
    En ook vooral blijven genieten!

    Liefs, Deborah.

  • 29 Augustus 2013 - 15:53

    Elleke:

    Heerlijk, alle reisverslagen en foto's nog een keertje bekeken en gelezen. Het ziet er geweldig uit. Het is echt genieten voor jullie saampjes.
    Nog een fijne tijd in Toscane. Lieve groetjes van Elleke

Tags: G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 38276

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juli 2013 - 07 Oktober 2013

Toscane

Landen bezocht: